Är det värt att klaga på SL egentligen?

Idag var en trevlig dag fram till klockan 22:00 ganska precis. Jag, Marcus och Micaela skulle på bussen mot Tumba men busschauffören var HEMSK! Först stoppade han mig jättesur för att jag tydligen inte visade upp mitt busskort tillräckligt tydligt. Sedan körde han som en dåre! Bromsade kraftigt och gasade snabbt. LÄSKIGT! Vi var lite rädda. Sedan när Micaela skulle av så stannade han inte fast hon hade plingat. Sedan körde han fel och vände vid slutstationen och körde tillbaka. Han kunde ju ha släppt av oss men inte det! Sur, dum och kör som en dåre. Vi var rädda. Marcus tänkte överge mig och få skjuts av sin mamma istället! Dålig stil asså!!! Iallafall så kom vi fram till Tumba tillslut utan fysiska skador.

När jag sedan skulle ta nästa buss, vem är busschaufför då tror ni? Jag trodde jag skulle dö! Jag visade iallafall upp busskortet VÄLDIGT tydligt den här gången. Han körde knäppt heeela långa vägen hem till mig och alla på bussen var upprörda. Han stannade inte på vissa stationer den här gången heller. Sedan blev han sur när man påpekade det. Jag förberedde hela resan på att säga att jag skulle av. Dock stannade han som tur var vid min station och jag blev lycklig när jag fick komma ut trots att det regnade. Min mobil halvdog på grund av dåliga batterier mitt i en låt så jag fortsatte på låten högt och tydligt med min egen röst resten av vägen hem. Ett plus med regnet är att ingen är ute! Alltså kan man sjunga högt utan att råka bli upptäckt. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0