Favorithögtiden är här

Satt andäktigt i soffan imorse med tårar som rann längs med kinderna. En blandning av glädjetårar för att det är så vackert, gullighetstårar för att de som sjunger är så söta och deras föräldrar så stolta samt avundsjukstårar för att jag också vill vara med i luciatåget. Får hålla mig till helgen då det är konsert med min kör. 
 
 
Lucia är min favorithögtid på året. Har skrivit lite om det här (läs förresten min mammas fina kommentar till inlägget.. gulliga du mamma). Iår är förresten första gången som jag stryker mitt lucialinne själv. Tack mamma för alla år du strukit och fixat. Fick faktiskt låna grannens strykjärn och strykbräda för tydligen har mitt eget strykjärn försvunnit spårlöst. Så går det väl med hushållsbestyr som brukas endast en gång per år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0