Hjärtskärande kurslitteratur

Det är inte varje dag som jag blir så berörd av min kurslitteratur att ögonen blir blanka och sköldbrosket vippar (vilket det gör när en blir lite gråtfärdig eller sjunger opera). Till hemtentan har jag läst om ensamhet, utsatthet och sårbarhet. Förresten, när jag tänker efter är det ju inte konstigt att tårkanalerna börjar arbeta.
 
Här ligger jag och läser Dahlberg och Segestens Hälsa och vårdande - i teori och praxis.
 
Älskar förresten den där boken pga. ganska liten, lätt att förstå och ALLT står där i. Otroligt hur mycket användbar och intressant info som får plats i denna lilla bok. Jag har mycket att tacka Dahlberg och Segesten för.
 
Ger här ett smakprov på hjärtskärande text:
 
Lite mer positivt inställd till hemtenta den här gången än i förra inlägget. Men det är ju så det funkar. Det går i perioder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0