Vuxenpoäng eller något

Den här sommaren har mina föräldrars korsordsintresse smittat av sig på ena dottern i familjen. Intresset kan ha uppstått i samband med att dessa föräldrar stundtals hellre ägnade sig åt att titta i en tidning än konversera med ovan nämnda dotter vid frukost- och/eller middagsbordet. Det fanns inte så mycket dottern kunde göra, mer än att själv grotta ned sig i ord och rutor.
 
Äsch, så farligt var det inte. Vi diskuterade ju faktiskt en hel del under måltiderna också. Inget dåligt samvete vill jag veta av, mor och far. Nu till saken: Det jag ville komma fram till var att jag i samband med detta löser korsorden i gratistidningen som kommer varje vecka. Okej, jag löser inte allt själv. Jag får söka ibland. Och ibland kan bli ofta. Men att söka tycker jag också är lärorikt, så det så. Korsordet nedan skickade jag till och med in, så kanske att jag vinner en Sverigelott. Nu kanske vuxenpoängen övergick i pensionärspoäng...?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0