Studentlivet för en blivande sjuksköterska

Hade tenta igår. Har tenta imorgon. I två veckor har jag konstant gjort exakt ALLT i min makt för att plugga. Hela livet kretsar kring studerandet. Från nio på morgonen till nio på kvällen har all min tid ägnats åt de där sjukdomarna och de där läkemedlen, naturligtvis med matpauser och promenadpauser men bara för att fylla på med energi för mer plugg. Och sedan ännu mer. Det tar liksom aldrig slut. Eller jo, imorgon efter klockan ett. Då kommer jag att vara ledig i hela en och en halv dag. Sedan börjar nästa kurs som är lika tung.
 
Jag har i alla fall skrivit fina läkemedelsvisor som piggar upp när de går i dur. Det är lite speciella kan jag berätta. Hur många sångtexter innehåller orden peptidoglykaner, bredspektrumantibiotika, nukleinsyrasynteshämmare eller för all del diarré liksom? Gissar på inte så många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0