Min lediga helg

Efter att ha skrivit monstertentor och påbörjat ny kurs har jag äntligen fått njuta av lite ledighet. Veckans arbete blev klart på fredag morgon och därefter tog jag mig en välförtjänt helg. Det här har jag gjort:
 
Fredag:
Skrev klart om ett av veckans avsnitt, nämligen psykiatri och där ibland schizofreni som är så himla svårt att stava. Får verkligen tänka efter varje gång. I mina anteckningar finns alla möjliga konstiga stavningar. Därefter lade jag mig i soffan och tittade på Glee. Reste mig inte på resten dagen.
 
Lördag:
Sov till tolv. Fick en chock över mitt eget sovande och bytte sängen mot soffan. Läste i en bok, såg på tv, åt choklad och.. och.. inget mer.
 
Söndag:
Var sjuuuukt effektiv och pratade viktiga sjukdomssaker med kurskamrat redan klockan nio på morgonen. Åt finfrukost med finpojkvännen på vår 2-årsdag. Jag bestämde att vi tydligen skulle gå den flera-kilometer-långa promenaden till Kläckeberga lantcafé men irrade först runt i tjugo minuter utan att hitta rätt väg typ. Sedan vandrade vi långsamt landsvägen fram tills han gav upp och ringde en kompis som körde oss sista biten. Skönt ändå. Sedan fikade vi och åkte runt i bilen några Kalmarvarv och gick hem och sov. Har sedan vaknat och varit seg men är nu ganska pigg trots att klockan är tolv. Får väl skylla mig själv.
 
Och det var min helg. Helt fantastisk faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0