Jag fick mina tio procent

Pappa och jag skrapade trisslotter häromdagen. Vi fick skrapa varsin och pappa lovade att om det var vinst på lotten jag skrapade skulle jag få tio procent. Gött, tänkte jag och dagdrömde om att trisslotten skulle visa vinster som en miljon eller sådär, och jag skulle få hundratusen kronor att betala studieskulder med. Eller kanske skulle jag unna mig en resa? Eller en bil?
 
Jag skrapade lotten. Vinst på noll kronor. Jag räknade snabbt ut att tio procent av noll kronor är noll. Men DÅ plötsligt upptäckte jag en liten bonusruta som tydligen trisslotter ska ha numera. Jag skrapade och VIPS visades en vinst på trettio svenska riksdaler. Hurra!
 
Morgonen efter låg detta på frukostbordet vid min plats:
Kanske är svårt att se de tre kronorna bland druvorna?
 
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska spendera min vinst. Dock välbehövda pengar i tider som dessa med studiebidragsfri och jobbfri sommar. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Isabella

åh vad din kommentar gjorde mig glad! Precis det jag strävar efter med min blogg! Tusen tack :) nu var kvällen gjord. Kram!

2014-06-17 @ 19:10:08
URL: http://tinkerbella.blogg.se
Postat av: VERONICA - modeblogg

Men gud så roligt tjejen haha, vad gulligt! :) Ha en underbart fin onsdag tjejen, kramar!

2014-06-18 @ 16:02:25
URL: http://vveronicas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0