Drömworkshop med drömgrupp

Jag har ju glömt bort att berätta om en SÅ fin sak som jag fick uppleva den 21 november. Har glömt för att jag inte riktigt tror att det är sant. Var tyvärr för starstruck för att dokumentera dessutom (så tänk om det faktiskt inte har hänt!?). Jag fick gå på en workshop med KRAJA! Kraja är liksom gudarna inom stämsång och folkmusik och jag är så otroligt superimpad av deras samklang och egna arrangemang att jag liksom inte vet vart jag ska ta vägen ibland när jag lyssnar på dem.
 
På workshopen fick vi sjunga Uti mitt hjärta och det är en så himla vacker låt. Faktiskt var vi några som sjöng den när jag gick i på folkhögskola 2012-13 och att få sjunga den igen nu var fantastiskt. Och de sjöng för oss på workshopen, ska ni veta. Kraja sjöng alltså Uti mitt hjärta när jag var i samma rum(!!!!!) och jag fick anstränga mig till mitt yttersta för att inte gråta ihjäl. Här har jag ju bloggat lite kort om dem förut förresten. De släpper ny skiva nästa år så håll utkik!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0