Att läsa böcker

Att läsa böcker är fantastiskt tycker jag. Eller nej, det där är inte riktigt sant. Att ha läst ut en bok är fantastiskt. Att få ha tagit del av en helt ny berättelse med (förhoppningsvis) spänning och vackra meningar. Jag gillar tanken på att läsa ute i solen en härlig sommardag och bara slungas in i den där bokvärlden, men det har jag svårt för. Jag blir ofta rastlös och upplever olika störningsmoment samtidigt som tålamodet tryter. Jag har en mobillista full med boktitlar att låna på bibliotek men listan bara fylls på och fylls på och inget tas bort. Kan jag inte bara få ha läst alla de där böckerna redan, och få ha de där fantastiska berättelserna i mitt huvud?
 
I sommar tänkte jag läsa sju böcker. Lyckades åtminstone plöja igenom EN. Jag läste Twilight. Igen. På engelska den här gången dock. Kanske verkar konstigt att jag läser om en bok när jag har så mycket jag vill läsa. Jo. Ångrar kanske mitt beslut en aning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0