Finns det några påskkärringar här?

Iår stannar jag i Kalmar över påsken. Det blir för mycket resande för bara fyra dagar. Det blir alltså inte mycket till påskfirande för min del men det skulle vara så mysigt om några små påskkärringar och påskgubbar knackade på dörren och sade "Glad påsk!" med fina barnröster.
 
Halloween i oktober medföljde några monster som knackade på och ropade "BUS ELLER GODIS!?" när jag förvånat öppnade dörren. Jag fick en smärre chock då jag glömt bort halloween i all pluggstress och förfärades över att inget godis fanns att bjuda på. Mumlade försiktigt fram "Bus.." och oroade mig ungefär resten av veckan inför vad detta bus kunde vara (men har inte upptäckt något än i alla fall). Hur som helst är jag mer förberedd i påsk.
 
Omsorgsfullt omhändertaget godis
 
Ni vet den där damen som redan gjort iordning godispåsar till de genomresande mot Blåkulla? Denna säsong är det jag. Så nu alla små människor med kvastar och hulken och hattar; Varsågoda att hälsa på! Eller SNÄLLA hälsa på, för jag vill få lite påskstämning.
 
P.s. ni får dock inte komma hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0