Stormen jagade mig

När vi mellanlandar i Köpenhamn efter vår Londonvistelse hör vi något om en storm i England. Vadå storm liksom? Det var lite blåsigt kanske men skulle knappast kalla det storm. Stormen är på väg till Sverige tydligen. Det märker jag när jag tar bussen från Stockholm mot Kalmar. Det regnar konstant och plötsligt stannar vi för att stora tallar blåst ned på motortrafikleden. Tydligen är Ölandsbron avstängd och det blåser 25 m/s vilket egentligen inte säger mig någonting.
 
Till slut kommer vi i alla fall fram. Blåsten är då nere i 17m/s och JÄÄÄÄVLAAAR VAAAD DET BLÅÅSER! Håller på att blåsa bort. På riktigt. Den korta sträckan mellan bussens hållplats och bussterminalen tar lång tid att gå. Får kämpa med all min kraft för att ta mig framåt med min packning fladdrande i vinden. Tappar jag greppet om påsarna kanske jag inte hinner ifatt dem igen. Läser att flera flyg från England ställts in. Tur att jag hann före stormen i England, men sedan hann den ikapp. Nu har jag inget varmvatten. Vet inte om det beror på stormen men det var inte kul att duscha imorse. Fick mig ett ordentligt uppvaknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0