Skor som springer själv

Jag har köpt nya skor.

De är riktiga sådana där skor som man ska ha. Det känns som man studsar fram. Så är det inte med de skor jag brukar ha (som typ har en sula av papper). För någon dag sedan skulle jag prova mina nya skor på en promenad. Bara en vanlig promenad. När man går. I en nedförsbacke så började skorna helt plötsligt att springa. Jag hade liksom inget annat val än att springa med. Skorna sprang och sprang och liksom slutade inte, för det gick så lätt.
 
Jag har alltid tänkt att jag är alldeles för otränad för att orka ut i skogen och springa men dessa skor hade på något sätt hittat en liten extra uthållighet som gjorde att mjölksyran kom långt mycket senare än vad jag är van vid. Idag sprang skorna igen och jag hängde med. Mirakelskor eller vad?

Kommentarer
Postat av: Magda

Magi! Måste kanske köpa riktiga skor jag med efter denna beskrivning :o

2013-08-22 @ 14:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0