Första dagen utan schemalagd musik

Idag har vi haft en temadag om funktionsnedsättningar. Det mesta var intressant och lärorikt. Man behöver ibland påminnas om hur bra man egentligen har det. Det var en föreläsare som berörde mig extra mycket med sin historia. Jag blev alldeles tagen. Det är väldigt fint när föreläsningar väcker så starka känslor. Då har man lyckats som föreläsare.
 
Dock innebar denna temadag att jag missat en hel dag med musik. Jag har missat vokalgruppsteori, musikteori och gitarr. Sjukt sorgligt. Trots att vi sjungit cirka hela tiden, varje dag sedan jag började är jag inte ett dugg trött på sång. Kommer jag att bli ännu mer sångberoende nu när min drog är så lättillgänglig? Jag saknade musiken något förskräckligt när jag slutade gymnasiet. Hur ska då detta år sluta?
 
Vi har små cafékonserter på lördag. Det ska bli kul. Det bästa med lördag är ändå att MAMMA, PAPPA och SYSTER kommer och tittar!!!! Åh, vad jag längtar efter dem. Trots att jag har the time of my life här kan jag ibland sakna dem så det gör ont i hela kroppen. Hoppas att jag klarar av att sjunga utan att behöva springa fram och kramas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0