Summering av min Skånesemester

Vi bodde i Ystad och rörde oss runt i området. Vi var på platser som Simrishamn, Skillinge, Kivik, Haväng, Brantevik.. alla ställen lät så lika att jag inte kommer ihåg men det var ungefär där vi hängde om dagarna. Haväng sägs vara bland de finaste platserna i världen. Det regnade tyvärr när vi var där men var ändå jättefint. Har jättemånga bilder därifrån med fanstastiska färger. De är knappt redigerade. Jag höjde bara kontrasten liite.
 
Någonstans (har som sagt ingen riktigt koll) fanns ett café som hette Café Annorlunda. För 65 kronor fick man äta hur mycket kakor man ville från deras kakbuffé. Sjukt värt. Det var väl ungefär det jag vill nämna från min Skånevistelse. Vi hade det bra fast vädret hade gärna fått vara bättre. Vi hade en härligt solig dag den veckan och då brände vi oss visserligen så det räckte den semestern. Här nedan följer mina favoritbilder:
 
     
 
1. En häst på en bensinstation
2. Hur man kan bre en smörgås när man känner sig extra estetisk
3. Extrapris på kiviga kiwis i Kivik (Lyssna på Gullan Bornemarks Kiwilåt från Tutti Frutti-skivan)
4. Ett fint konstverk utanför vår hyrda lägenhet
 
 
   
1. Funderade på att köpa en älg
2. Fina familjen vid Ales stenar
3. Pågar på bågar
 
Stenar på en strand som jag bara ville ha ta med mig hem
 
  
1,2,3. Fina naturbilder jag lyckades ta. De två första är från Haväng.
 
Ales stenar på långt avstånd
 
  
1. Svängde förbi Kalmar och Kalmar slott på väg norrut
2. Chillaxar mot en cool stenmur
3. Jag såg inte i kameran att jag lyckades fånga spindelnätet på bild. Märkte det först när jag kom hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0