Min fyndiga mamma

Modern och jag sitter och äter glass och tittar på nutrilettreklamen på tv mellan ett program.

Mamma: Fy vad tråkigt att äta samma sak hela tiden.
Jag (sarkastisk): Men det finns ju i olika smaker.
Mamma: Jag har min nutrilett här *pekar på glassen* Njuter-lätt
Jag: Ja
Mamma: Hörde du vad jag sa?
Jag: Ja
Mamma: Vad sa jag då?
Jag: Njuter-lätt.
Mamma: Ja...
Jag: Haha, trodde du att jag bara låtsades höra vad du sa?
Mamma: Ja, men du skrattade ju inte.

Mina föräldrar påstår nämligen att jag är väldigt lättroad. Jag brukar skratta länge åt saker de inte ens rör en min åt. Stackars modern blev jättebesviken när jag inte skrattade nu. Hon som var så fyndig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0