Musik på Alla Hjärtans Dag

Jag kan förstå att det är ovanligt många känslor som gror på en dag som denna. Självklart hjälper jag till med att hantera känslorna. Jag har en spelningslista för alla. Vilket citat passar bäst för dig?

Citat 1: "JAG ÄR SÅÅÅÅ KÄR OCH LYCKLIG!"
Silly Love Songs
I Believe in a Thing Called Love - The Darkness
Sexual Healing - Marvin Gaye
Beautiful Day
Breathless - The Corrs
Take On Me - A-Ha
Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours) - Stevie Wonder
Falling
I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me) - Whitney Houston
Somebody Like You
Feels Like Home - Chantal Kreviazuk
Your Body is a Wonderland - John Mayer


Citat 2: "Snyftsnyftsnörvelsnyft"
Alone Together
Nothing Compares to You
Here Without You - 3 Doors Down
Damaged and Bruised
If You're Not the One - Daniel Bedingfield
Lost Without You - Delta Goodrem
Better Than Me - Hinder
Echo
Tears and Rain - James Blunt
Dreaming With a Broken Heart - John Mayer
You - Switchfoot
Last Kiss - Taylor Swift

Citat 3: "Jag klarar mig själv"
Perfectly Lonely - John Mayer
Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper
Take Me or Leave Me - RENT
Potential Break Up Song
Break You - Marion Raven
Wannabe - Spice Girls
The Country Song - Seether
Hakuna Matata - The Lion King
It's My Life - Jon Bon Jovi

Citat 4: "Snälla, måste vi prata om alla hjärtans dag? Det finns så mycket viktigare saker"
Sir Duke- Stevie Wonder
Dear Mr President
Splitter Nya Blåa Glänsande Sockiplast - Björn Rosenström
Black Velvet - Alannah Myles
Staten och Kapitalet - Ebba Grön
Will I - RENT
Poker Face
Summer of '69 - Bryan Adams
The Wizard and I - Wicked
En Värld Full Av Liv - Lejonkungen
Hey Man (Now You're Really Livin')

Jag måste bara säga att SHIET vad svårt det var att hitta låtar som inte handlar om kärlek. Medan jag letade hittade jag bara FLER och FLER kärlekslåtar men de låtarna som inte handlade om kärlek var sällsynta. Det kanske bara är jag, jag vet inte, men nu kan jag inte leta längre för jag ska iväg och tillbringa min alla hjärtans dag med min kära syster som fyller år. Tur att den 14e februari handlar mer om min systers födelsedag än om hjärtan. Annars skulle jag sitta här med spelningslista nummer två. HÖ-HÖ.

Kommentarer
Postat av: Peter

Citat 4 passar mig finfint! Bra urval av musik - framför allt "Ebba". Får man göra lite reklam?: Den 26-27-28 februari spelar Thåström på Cirkus i Stockholm. Äntligen! Väntan är över.



/Peter

2012-02-18 @ 01:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0