Första stoppet på Sverigeturnén




Jag gillar att åka båt. Sålänge man har musik i öronen känns drygt tre timmars båtresa som en bagatell. Glömde dock mobilen i rummet där jag spenderade natten. Då gillade jag inte att åka båt.


Finare musiklokaler har jag aldrig varit i. Trodde jag hamnat på musikplaneten. Wow. Jag säger det igen. Wow. Jättebra pianon och flyglar som var alldeles perfekt stämda och hade underbar klang. Jag ville aldrig sluta spela. De var så fint att jag skrev en låt. Jag. Skrev. En. Låt. Fattar ni? Jag skriver aldrig musik! Jag försöker ofta men det går liksom aldrig. Här bara gick det. Bara sådär. Utan konstigheter. Inget jag kommer att visa upp, men jag lovar. Jag skrev en låt. Två verser och en refräng. Text och melodi och allt. Jag är så glad för det.


Jag sökte alltså till Gotlands folkhögskola. Jag åkte dit igår och kom hem alldeles nyss. Himla fin skola. Fin miljö, fantastiska lokaler, trevliga människor och bra lärare. Det var den uppfattningen jag fick iallafall. Jag är nöjd med min prestation. Vi får se hur långt det räcker men jag skulle absolut kunna tänka mig att gå här. Det är första antagningsprovet jag gör. Kanske finns det fler skolor som verkar minst lika bra. Det återstår att se. Imorgon åker jag sydväst ut. Sverige runt kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0