Vriden tidsuppfattning på en fredag

Jag började sju imorse. Jag gick upp klockan 04:58. Inte illa va? Det var en såkallad tolvdag idag vilket innebär att den som börjar tidigast får gå hem tidigast, allt eftersom det inte behövs personal längre. Jag kunde gå hem ELEVEN O'CLOCK. Helt okej tyckte jag. Nu har jag varit hemma ett tag. Jag har tittat på min fina älskade nya GLEEDVDBOX. Jag dog av lycka när den damp ned i brevlådan. Jag har lyssnat igenom min nya James Bluntskiva + alla fyra John Mayerskivor som jag äger. Jag skulle tippa på att klockan var ungefär 20:00 nu. Svar nej. Tänk så fel man kan ha. Klockan är bara kvart över fyra. Att gå upp fem och sluta elva kan verkligen vrida tidsuppfattningen ur en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0