Bara mamma, pappa och jag

Idag blir jag det enda barnet som bor hemma. Syrran flyttar sin säng till nya lägenheten idag. Sjukt sorgligt. Vem ska nu följa med på mina spontana utflykter? Vem ska jag äta kvällsmat med mitt i natten? Vem ska jag skriva roliga texter med? Även fast hon aldrig tar det sista i schampoflaskorna och låser in sig på toan i en kvart, precis när jag ska in och borsta tänderna, så har jag en väldigt bra syster. Hon kommer att saknas.

Tur att jag har så bra föräldrar. De är inte sådär dumma i huvudet som man kanske kan tro. De är faktiskt riktigt roliga ibland (om man har tur). Dessutom blir det jag som blir lite extra ompysslad när föräldrarna träffar mig mest. Det äldsta barnet fick man ha föräldrarna för sig själv de första åren. Är man är yngst, som jag är, får man ha föräldrarna för sig själv när de äldre syskonen flyttar ut. Mittenbarnet får liksom aldrig ha föräldrarna för sig själv. MEN DET FÅR JAAAG! Jag borde väl vara lite glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0