Esteter vet hur man har roligt

Hejhejhej! Jag behöver egentligen inte gå till skolan idag fast jag kommer att göra det ändå eftersom att jag älskar skolan så mycket typ. Igår hade alla i klassen (alla som kom iallafall) solglasögon på sig inomhus. Undrar varför? Jamen studentskivan måste ju ha något med det att göra. Det var en fin skiva. Jävlar vad alla dansade. Middagen var över förväntan. Jag har bara hört massa skit om alla andras studentmiddagar så jag trodde inte det skulle vara speciellt gott. Där hade jag fel. Mums!

Jag och Natalie gick bara på eftermiddagslektionen eftersom att vi skulle redovisa vår ljudteknik. Vi har gjort ett inbrott. Alltså har vi spelat in olika grejer och klippt ihop. När man lyssnar på det sen är det som att man själv gör inbrott. Typ som en radioteater? Vi var iallafall ganska nervösa över vad läraren skulle tycka. Vi fick MVG. På hela kursen. SCORE! Läraren bjöd på glass, för det hade han lovat oss. Jag åt fyra strutar + en glass till när jag kom hem. Mm.

Nu är alla betyg satta. Det känns helt UNDERBART! Jag brukar alltid få ångest när jag gör något annat än pluggar. Det är någon röst i hjärnan som säger "Men Elin, plugga istället!". Så är det fortfarande. Sedan tänker jag efter. "Vadå plugga? Allt är klart" säger jag till rösten. Då blir den tyst och jag börjar le. Vad ska vi göra i skolan i åtta dagar egentligen? Vänta va? Åtta dagar? OMG ÅTTA SKOLDAGAR KVAR TILL STUDENTEN! Hjälp vad läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0