Mina armband

Sedan sommaren 2007 (tror jag) har mina handleder pryds av band och pärlor. Det började med att jag lärde mig att göra sådana där garnarmband ni vet. Sådana där armband som är nummer två uppfirån på bilden nedan. Jag gjorde fler och fler. Det var roligt och jag trivdes i det. Helt plötsligt hittade jag massa band som man kunde ha runt handleden. Jag gick också en bild- och formkurs ett tag. Då skulle vi göra armband en dag. Jag gjorde måååånga. Många av de pärlor som jag har kvar runt handleden kommer ifrån den pysselkursen. Jag kanske ruinerade dem.

Såhär såg det ut ett tag.

Jag har kvar flera pärlhalsband liknande detta också


Det första året såg det ut som ovan

Numera har jag mer ordning på mina armband. Jag har faktiskt en speciell ordning. När armbanden sitter som de ska nu så ska det se ut som det gör på bilderna nedanför. Från början sov jag med mina armband. Många gick inte att ta av. På niornas bal tog jag av mig alla för första gången sedan det första åkte på. Jag tyckte inte att armbanden passade till min balklänning.

Numera sover jag inte med mina armband. Nu när de är så många känns det klumpigt. Efter att ha fått märken på kinden på morgonen bestämde jag mig för att lägga ifrån mig banden när jag ska sova. När jag duschar och tränar har jag inte heller armbanden på mig. Annars är de jämt på. Det känns konstigt att vara utan dem eftersom jag är så van att de sitter där på handlederna. Dock är det jobbigt när man tränar och armbanden är på. Det blir svettigt och jobbigt på armarna. Då tycker jag att det är bättre att sakna dem än att störa sig på dem.


Höger


Vänster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0