Mer vuxen för varje dag som går

Idag hade jag möte på Arbetsförmedlingen (!?!?!?!?).  Jag skrev in mig förra veckan och har idag gjort en handlingsplan. Jag är bokad på ett annat möte på måndag. Hur vuxet låter inte det liksom? Jag har gått handledarkursen och skrivit in mig i en körskola. Snart är det dags att börja övningsköra. Jag känner hur det vuxna bara kommer fram mer och mer. Det är ganska läskigt.. men det känns faktiskt bra. Det är bara det att det inte alls känns som att jag har tagit studenten. Är jag verkligen såååå gammal nu? Helt konstigt.

Idag var jag även hemma hos Erika. Vi hade tänkt baka och laga mat men båda var så trötta så vi gick och köpte kyckling och en kanellängd istället, haha. Sedan såg vi en film som gick på fyran. Erikas hund Leo är helt underbar. Så snäll och bra! Jag åkte hem vid åtta för att ladda inför morgondagen. Vi har ju vårt musikcafé med kören då! Det ska bli kul. Jag är taggad, fast ändå inte.. men det blir bra till imorgon.

Nu sitter jag och trycker i mig en alldeles för stor tårtbit. Jag menar inte att jag borde äta mindre. Jag menar att jag helt enkelt inte kommer att orka äta upp hela den stora biten som jag plockade åt mig. Ändå gör jag det, fast det passerade gott för ungefär åtta tuggor sedan. Nåväl. Jag ska gå och lägga mig snart när tallriken är tom. Det ska bli skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0