Jag drömde precis en rolig dröm

Jag drömde att jag inte kunde stänga av min väckarklocka. Det är en sådan där "pippippippip...pippippippip...pippippippip" ifall ni fattar. Den låter som så konstant i en timme om man inte stänger av den (vilket jag har märkt eftersom jag har ställt den så att man måste gå upp ur sängen för att stänga av (och jag kan tydligen slumra till fast jag hör ett pipande (och jag har precis gjort två parenterser i en parantes (är det lagligt?)))). Jag drömde iallafall att jag tryckte på knappen men klockan fortsatte att ringa.

Jag tryckte flera gånger men inget hände. Jag tog ur batterierna men klockan fortsatte med sitt konstanta ringde. Jag ställde om klockan så att det hade gått en timme från när den starta men utan resultat. Då tog jag ut bränslet ur klockan som var öl (?!?!?!!??!) men klockan vägrade att tiga. Jag tog med mig klockan på tunnelbanan för att slänga den någonstans så att jag slapp höra. Passagerarna runt mig sade "Ursäkta, men hör du inte att din klockan låter? Det är irriterande". "MEN FÖRSÖK STÄNGA AV DÅ!!!" Svarade jag argt och passagerarna försökte men utan att lyckas.

Någonstans ungefär där så vaknade jag. Väckarklockan ringde. Såklart. Jag kan tänka mig att drömmen startade ungefär när klockan började ringa. Det hade gått fem minuter och jag hade drömt om en hel dag. Superkonstigt egentligen. Jag trodde att jag hade drömt i minst en timme. Det är spännande det där med drömmar. Tänk om man kunde spela in sina drömmar och sedan se dem när man vaknat! Så himla coolt det vore.


Kommentarer
Postat av: Balida - Musikblogg

sv: Åh tack så jättemycket! :D Du förstår inte så glad jag blev nu, uppskattar detta riktigt mycket tactacktack!! Kram!

2011-06-25 @ 16:53:15
URL: http://balida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0