Philadephia Milka Alpenmilch

När jag var i Österrike köpte jag choklad. Jag älskar deras Milka Alpenmilch. Den är lite som deras Marabou mjölkchoklad fast annorlunda ändå förstås men himla god. En dag behövde jag ett mellanmål. Då fann jag denna förpackning bland mängderna av mejeriprodukter.


Philadelphia Milka Alpenmilch

Ja men najs! tänkte jag. Både Philadelphia och Milka är två produkter som gör mig extra glad. Jag hittade något superfärskt bröd som såg ut lite som korvbröd men var gott och billigt. Sedan mumsade jag på. Till en början var det mycket gott! Jag mumsade vidare som den nöjda och glada flicka jag kan vara. Sedan kom vändpunkten. Efter några tuggor började jag känna ostsmaken. Philadelphia är ju vanligtvis en ost.. men ost och choklad? Nej. Helt konstigt.

Ändå fortsätter jag att äta den. Philadelphia och Milka från Österrike. Hur coolt är inte det liksom? Jag tog med den hem till Sverige så nu står den i kylskåpet. Den går snart ut så jag äter på. De första tuggorna är alltid mycket goda. Sedan när ostsmaken kommer fram kan jag inte förstå att det var gott nyss. Jag försöker hitta balansen så jag slutar äta innan det slutar vara gott. Det går sådär.
Trackback
RSS 2.0