Jag kan inte slänga noter

Jag fick ju ett piano för några veckor sedan. Efter det fick jag förfrågan om jag ville ha noterna som den förra pianoägaren hade haft. - Självklart! svarade jag. Nu i efterhand inser jag vilket jobb jag precis tog på mig. Jag fick en hel flyttlåda fylld med noter av alla möjliga slag! Mestadels noter på gamla sånger jag inte riktigt känner igen. Mamma och pappa känner igen sångerna. Ibland finner jag mig en riktigt härlig låt och jag utbrister "ÅÅÅH!" högt för mig själv. När jag hade sorterat ett tag hade jag fyra högar. En jag-älskar-de-här-hög, en mamma-eller-pappa-älskar-de-här-hög, en men-åååh-vilken-söt-titel/text/framsida-hög och en oj-vilka-spännande-noter-hög. Helt okej högar. Ett problem. Det fanns ingen slänghög. Hade jag tänkt att jag skulle spara en hel flyttkartong med noter? Jag kommer inte ens att spela igenom en fjärdedel.

Men på riktigt. Man kan ju inte slänga noter. Det skulle vara alldeles konstigt. Tänk om jag någon gång hör någon av låtarna och tänker "Har jag inte noter på den?" och så har jag SLÄNGT den!? Kan ni tänka er så hemskt? Nu har jag alltså tagit på mig att ta vara på en hel flyttkartong med noter från 60-talet. Usch så jobbigt. Fast ändå så underbart!


Här är mina fyra högar

 


Vissa noter är dock väldigt slitna men det går fortfarande att spela ju
Det är fint med slitna noter. Då vet man att de har använts så mycket som de ska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0