Hej min underbara familj!

Jag skrev till min fina familj att de kunde ta en titt i min blogg om de ville veta hur jag hade det. Det blir sü münga sms när man ska berätta fint. Jag läste igenom mitt inlägg frün igür. Jag insüg dü plötsligt vad ofta vi använder oss utav vüra svenska bokstäver! Det är minst en i varje mening. Det tänker man inte pü. Inte jag iallafall.

Jag kan berätta att det har regnat idag. Alla de andra dagarna har det varit skinande sol och lite för varmt. Eftersom att Graz ligger i en dal emellan alla berg sü samlas all värme här och har ingenstans att ta vägen. Det blir lite som en kokande kastrull ska jag säga er! Det har jag lärt mig idag och det känns logiskt. Idag har temperaturen iallafall varit mer behaglig. Jag fick använda den tjocka och gosiga tröjan jag tagit med mig för första güngen. Igür skrattade jag üt att jag ens tog med den.

Vi har tittat pü Klockspelet som tydligen är nügot som man ska se här. Det var ungefär det löjligaste jag sett nügonsin. Jätteunderbart! Vi besteg en kulle som var 475 meter över havet. Hoppas att ni har det bra där hemma, familjen. Vi ses pü söndag. Jag saknar er lite grann ibland faktiskt. Jag für inte sü münga kramar här men jag tar kramar när jag für abstinens. Puss och framförallt kram pü er :)


Här har ni Klockspelet. Det är en österikisk tradition. De tvü dockorna ni ser kommer fram och snurrar runt i fem minuter varje timme (tror jag) med dülig musik som inte verkar ha nügot med dockorna att göra. Många samlades runt klockan när det var dags. Fin tradition

Kommentarer
Postat av: agnes

blev typ gladast någonsin när jag läste dina kommentarer. tacktacktack. känner lite att jag måste läsa i din blogg också. österrike liksom - wow!!

2011-07-16 @ 00:16:46
URL: http://baradans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0