Nördigt värre

Igår, efter lektionen Gehörs-och musiklära B var jag och Natalie väldigt uppslukade av musikteori. Vi försökte komma på olika sätt att skriva ackordet Cdur på. Det var ganska intressant. Jag ÄLSKAR att diskutera sådana där musiknördgrejer med andra musiknördar. Det är så befriande typ. Jag hittade inget bättre ord. Att nörda runt och diskutera saker som egentligen är helt onödiga. Till exempel sysselsättningen som jag nämnde ovan. Dock tröttnade Natalie denna gång så jag satt i min ensamhet på tunnelbanan och skrev ner fler versioner. Att nörda när man är två är en sak, men att nörda själv är värre. Jag är iallafall en stolt musiknörd.

Här har ni alla våra versioner av ackordet Cdur.
C
C/E
C/G
Cx9
C-+5
Csus3
Cmaj+7
Cx7
B#
B#/E
B#/G
B#x9
B#-+5
B#sus3
B#maj+7
B#x7
Em+5

Och där tog det stopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0