Inte för att jag brukar blogga om kläder

Jag och syrran lånar nästan aldrig varandras kläder. Det är ett slöseri att vi inte gör det! Snart flyttar hon och så en dag har jag inget att ha på mig. Vad gör jag då? Vi bestämde oss iallafall för att byta garderob hela den här veckan, för att kanske börja ta vara lite mer på varandras tillgångar. Vi skulle ha mer tillgång till varandra garderober än vår egen. Dock skulle vi såklart ha våra egna underkläder och strumpor. Jag fick även behålla majoriteten av mina jeans eftersom syster inte kom i dem. Ehhehehehe.

När vi började vårt sökande efter den kommande veckans kläder så hittade syrran massor i min garderob och jag hittade nästan ingenting i hennes. "Haha, jag har bättre och snyggare kläder än min storasyster" tänkte jag, men så är det kanske inte riktigt. Vi har ganska olika klädstiler. Syster har ofta kjol och fina blusar med puttinuttiga broderade blommor på typ. Det har inte jag. Jag har nästan aldrig kjol och sådana där blusar är sååååå inte jag. Mamma säger alltid "Vad fin du är idag!" till min syster, men aldrig något till mig.. När jag kommenterar detta så säger hon alltid "Men du är ju bara cool". Jaha. Där ser man. Syster är den fina och jag är den coola. Det kan jag faktiskt leva med.

Men varför kan syster då ha mina kläder om jag inte kan ha hennes? Jo, jag kom fram till detta. När man är "den fina flickan" kan man vara lite cool ibland, men när man är fett coola tjejen kan man inte helt plötsligt komma i en blus med broderier. Aight?


Den coola och den fina

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: haha nä det är klart ;P

2011-01-28 @ 14:19:28
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0