Elins jul

Jag ville bara spy på allt som hade med julen att göra mellan 20e och 23e december. Jag hade minsann inte ett dugg ledigt från jobbet, julklappar att inhandla och ett rum att städa och pynta. Jag låg i min soffa och grät förtvivlat för att jag ALDRIG skulle bli färdig med städningen. Trött_tjej_92. Tur att jag har en fin mamma som alltid gör mig på gott humör (förutom när det är hennes fel att jag är sur). Mitt rum blev iallafall färdigstädat till slut men att pynta sket jag fullständigt i. Jag spelade piano istället.


Julmaten som jag aldrig vill se igen just nu

På julaftonsmorgon vaknade jag upp till tomtegröten som var serverad på frukostbordet. Sedan pyntade jag mitt rum iallafall. Tomtarna och snögubben behövs liksom för att julen ska kännas bra. Det kom finfrämmande i form av min farbror med familj. Vi såg Kalle Anka och Kan du vissla Johanna? såklart. Sedan åt vi mat. Jag blev mätt efter förrätten. Sedan dess har jag inte varit sugen på julmat.. och gissa vad jag har fått äta de senaste dagarna? Kul. Jag och min kära kusin spelade Super Mario och sjöng karaoke och lyssnade på Westlife för så gör alltid vi. Även om det inte är jul.

Jag fick minsann de bästa julklapparna man kan tänka sig.
Tre kastruller och en stekpanna. JAG KOMMER VARA BÄST PÅ ATT FLYTTA HEMIFRÅN!
En Segwayrundtur på 60minuter för två personer. Det blir roligt tror jag.
Ett munspel. KULKULKUL! Jag hade aldrig spelat munspel förut men jag kan berätta att jag är en naturbegåvning.
Hantlar. Ni kommer snart att få hälsa på Ms Muscle Arm.
Harry Potter och dödsrelikerna del... gissa... TVÅ!!!!! Nu är min samling komplett.

Och det var väl ungefär det hittills. Inte så mycket men alldeles perfekt ändå. Hoppas att eran jul också var himla fin och underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0