Lyckligt slut efter en lång tid

Efter att ha publicerat inlägget nedan tänkte jag på låten som jag aldrig hittat. Det blev precis en väldigt vacker historia! Jag tänkte lägga till i nedanstående inlägg att jag letat och letat efter en låt i flera månader minst. Jag kan tänka mig att det gått år. På riktigt. Det är faktiskt bara en låtfras. Jag kommer ihåg att det var helg. Jag låg i min säng och borde försöka vakna. Mamma tyckte det iallafall så hon öppnade dörren till mitt rum. Pappa tittade på tv. Det var någon serie i stil med One Tree Hill gissar jag. Medan jag låg där och halvsov spelades plötsligt en låt. Det var så vackert. Jag kom ihåg texten och melodin.

Texten gick:
Let's take a little trip
Down where we used to go


Och det var allt som spelades. Det var så vackert. Så enkelt och känslosamt. Jag vaknade med ett ryck. Vad var det där!? Jag gick upp ur sängen till datorn och sökte på låtfrasen. Jag sökte i alla möjliga kombinationer. Ingen träff. Jag frågade pappa vad han hade tittat på. Han visste inte. Hela dagen ägnade jag åt denna låtfras men det såg hopplöst ut. Några gånger sedan dess har jag tänkt på låten, sjungit låtfrasen och sökt på texten som jag kom ihåg den. Jag började vara inne på att jag kanske drömt. Det kanske var mitt inre som skapade låtfrasen till mig eftersom jag så gärna vill kunna skriva låtar.

Men nu. Precis innan jag tänkte skriva att jag efterlyser låten så sökte jag en sista gång. Jag sökte i två olika kombinationer. Andra gången ser jag det. Jag ser hela låtfrasen på en lyricssida! Hjärtat hoppade över ett slag. Jag sökte på titeln på youtube. Introt kändes konstigt. Det passade inte alls till min syn på låten. Sedan kom ett annorlunda ackord och.. WOW! JAG HITTADE EN FÖRLORADE LÅTFRASEN! Jag är fortfarande ganska chockad. Den var ganska precis som jag kom ihåg den. Helt fantastiskt! Här är låten om ni är intresserade. Himla bra låt. Himla bra dag för övrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0