Att fejka att man är frisk

Jag skulle på teorikurs som sagt. Jag duschade och gjorde mig snygg. Det finns massor med fejka-att-du-är-fullt-frisk-produkter. Jag använde några. Alvedon, strepsils, nezeril och lite smink fick nästan mig själv att tro att jag var frisk. Förresten, vad är grejen med läkemedelsnamn!? Strepsils liksom - WTF!? Jag sökte både på hur strepsils och nezeril stavades. Dessutom måste jag titta extra noga när jag skriver orden för det är mycket lätt att blanda ihop bokstäverna. Kan inte läkemedel bara heta typ Kalle, Anna och Fabian? Fast iofs skulle det inte vara okej att finna en t.ex. magmedicin som hette Elin.. men det behöver inte vara så krångligt. Läkemedel mot huvudvärk kan heta Brahuvud, Tänkklart, Farvälhuvudvärk eller Ingenmersmärtaihuvudet. Då slipper man dessutom att ta reda på vad produkten har för funktion, för det är ju redan sjävklart. Skitbra (nytt magmedicinnamn).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0