Och lovet har inte ens börjat än

Nu är det söndagkväll och jag satte på datorn klockan tolv vilket var väldigt onödigt. Nu fastnar jag säkert här ett tag. Typiskt. Jag tänkte iallafall berätta om min fina helg.

I fredags var jag ledig från skolan. Alltså får jag ett extra långt lov. Inget man säger nej till. På min lediga dag var jag ute i den varma solen och oljade in verandan. Jag jobbade på riktigt bra. Jag tvättade även de trädgårdsmöbler som jag hann med innan jag skulle iväg på bio med Erika. Bara. Trodde jag. När jag kom fram så var Christoffer där helt plötsligt! Vilken trevlig överraskning! Erika hade glömt berätta att Stoffe skulle med XD Stoffe läser förresten min blogg. Det är det inte många som gör. HEJ STOFFE! :D Vi såg I am Number Four. Bra film! Absolut sevärd.

I lördags skulle jag iväg och gymma men kortet funkade typ inte.... så jag fick gå hem igen. På måndag ska jag dit och klaga. Jag deppade dock inte för det utan var ute och tog vara på solen även denna dag. Jag oljade in möblerna som jag tvättade dagen före. Sedan krattade jag massa löv och var på sopstationen och slängde flera säckar med löv och kvistar. Jag solade lite grann sen. Jag hoppades på att få en liten bränna med det har tyvärr inte hänt. På kvällen åkte jag, mamma, pappa och syster iväg till Stadsteatern och såg deras uppsättning av HAIR. Jag har skolkamrater som är statister i föreställningen. Coolt va? Det var dock inte därför vi såg den. Musik är ju fantastisk.

Idag, söndag, var jag hos Natalie. Vi gick en trevlig promenad och tog massa fotografier som såsmåningom lär hamna här. Vi solade lite och jag tror att jag kan se en minirand från linnet nu. Woho! Vi såg I rymden finns inga känslor och så spöade jag Natalie i Schack. Det var längesedan jag spelade brädspel. Så länge sedan att jag inte riktigt visste vad taktik var sist. Nu vet jag det.

Imorgon ska jag städa mitt rum hade jag tänkt. Det behövs. Vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0