Hungriga som vargar vi SM-GULD tog

ÅH FÄRJESTAD ÅH FÄRJESTAD! Jag såg precis en not so spännande match. Första perioden slutade 3 - 0 (tror jag?). Andra perioden slutade 3 - 0. Tredje perioden slutade 4 - 1. Åh mina älsklingar! Jag önskar att jag var på matchen. Det hade varit fint. Jag kände stämningen enda ut i tvsoffan. Jag ville vara med och påverka den. Jag kommer ihåg när Färjestad tog guldet 2009. Då satt jag och syrran hemma och hejade, ungefär som nu.

Men... jag bor ju i Stockholm. Hur kommer det sig att jag hejar på ett inte så stockholmskt lag? Min mamma är från Värmland. Hela mammas sida av släkten bor fortfarande kvar. Det är klart att man påverkas. Jag kommer ihåg första gången jag hörde talas om Färjestad. Det var på smfinal 1997 eller 1998. Då blev det guld! Min moster dansade på bordet. Alla var så glada.


Här är mamma, syster och mina mostrar år 2009 (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0