Jag ville bara säga att jag överlevde

Det finns en huvudroll som är liksom den stora. Den fick jag inte. Det finns fyra skyddsänglar. Jag fick ingen av de rollerna. Det finns tre dödsänglar. Jag blev ingen dödsängel heller. Jag blev flickan som blivit tillfångatagen av dödsänglerna. Huvudrollens kompis.. eller vi blir kompisar iallafall. Jag skulle se mig själv som rollen under huvudrollen. Änglarna är visserligen med  litemer än mig, men de är fyra stycken och jag är en ensam individ. Det gör att rollstatusen ökar tycker jag. Man ska se saker positivt. Det här kan nog bli bra. Jag är nöjd. Antar jag. Jag brinner för Rock n' roll i rollen. Jag = cool.

När kollationeringen var slut och alla roller var satta och vi hade läst igenom manuset så skyndade jag mig iväg till kören. Jag hann med bussen trots att vi slutade senare än vanligt. Det var trevligt att sjunga tillsammans men jag var trött idag. Jag och Magdalena gick hem tillsammans sedan. Det var så UNDERBART att prata med min fina Magdalenis! Jag har saknat henne så mycket! Magda följde med mig hem och vi titta på SATC tills de blev för sent för en skolkväll.


Kommentarer
Postat av: Magda

och det var minst lika underbart att prata med min fina Elin! <3

2010-03-17 @ 00:23:47
Postat av: ika

du = coolast

2010-03-27 @ 19:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0