Mamma hade en Elindag

Idag väckte mamma mig med frukosten klar. Hon hade gjort gröt och te till mig. Min mamma är bäst! Dock var inte jag bäst och låg kvar tills gröten kallnat. Dålig dotter. Mamma värmde iallafall gröten och jag åt. Det var gott. Vi klädde på oss ordentligt och drog iväg till Lida, ett ställe där man kan ägna sig åt naturen... typ åka skridskor, skidor, pulka och gå långa promenader. På sommaren kan man bada. Jag tror ni förstår vad det är för sorts ställe. Jag och mamma skulle åka skidor! I lördags (förra lördagen) köpte vi skidor till mig och i torsdags hämtade vi ut dem. Jag åkte som en tok hela fredagen. Det är inte skidor som man åker i backe med alltså utan längdskidor. Den där tantiga och gubbiga sorten. Alla tanter och gubbar körde om mig. Lätt. Jag hade en trevlig dag ändå, med min mor.

Det var en stor backe mitt i spåret. Den var jätteläskig! Jag vågade inte åka ned först. Jag såg hur alla 7-åringar och 70-åringar tog sig ned lätt som en plätt. Jag kom ned till slut ändå, utan att ramla en enda gång. Jag ramlade inte alls på våra 4,6 km som vi åkte. Det var duktigt av mig. Vi åt matsäck. Allt smakar så mycket bättre när man är utomhus. Mamma halkade och hamnade på rygg, som en skalbagge, när vi var på väg till bilen. Skidorna for iväg åt varsitt håll. Jag lade mig också ned på marken. Det är svårt att stå när man skrattar så mycket.




Kommentarer
Postat av: I s a b e l l a

SVAR: Tack för att du skrev vilken din favorit var utav Marabou smakerna! Nu ligger resultatet uppe på min blogg vilken som var populärast...



Kram :)

2010-01-26 @ 11:18:31
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: pizza

haha fett sööta ;)

2010-01-27 @ 20:34:16
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Haha. Duktigt av dig:P

Själv föredrar jag utförsåknnig.

Dock inte med längdskidor :P

2010-02-02 @ 16:47:36
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0