Julgransplundring och julgransförstöring

Idag gick jag upp jättetidigt. Det var jobbigt eftersom jag lade mig mindre tidigt. Jag åkte till kyrkan för att vara med på julgransplundring med alla barnen och så skulle vi planera vårterminens söndagsskola. Det var en härlig förmiddag. Det var jättemånga barn och många ledare. Vi hade fullt upp. Barnkören var det sötaste jag sätt på länge. Vi jämförde olika biblar med varandra. Barnen var väldigt intelligenta faktiskt. Vi sjöng och myste ett tag. Sedan fikade vi. Vi fick korv. Det var gott. Vi åt god bulle och drack saft. Det var en mysig fikastund. Efter fikat var det julgransplundring! FETT AWSM! Jag har inte julgransplundrat på flera flera år. Jag var väldigt exalterad. Vi sjöng och dansade för fullt. Det var jättekul! Jag var värre än barnen.

När vi dansat klart (enligt ledaren. Jag skulle kunna ha dansat hela natten) så kom tomten! Alla blev glada. Jag fick dock vänta till sist med min lilla present. Det var bäst att barnen fick först. Jag fick tillslut min present i från av en godispåse. Jag åt. Mums! När vi pratat och skrattat och sagt farväl till barnen så planerade vi kommande termin. Det gick bra. Vi virvlade dock iväg ifrån ämnet ibland. Så kan det gå. Halv tre satt jag på en buss tillbaka hem. När jag kom hem somnade jag snabbt, trots att mamma försökte hindra mig. Sömnen är mer kraftfull. Lina ringde mitt i sömnen D: Jag blev sur HAHA! Stackarn. Förlåt.

Jag åt mat och började klä av julgranen (ni fattar vad jag menar). Sedan klippte jag sönder den! Mohahaahaha! Jag kände mig som en styckmördare. Det var en befriande känsla. Elins mörka sidor. När granen var sönderstyckad så klädde jag på den igen. Granen såg nämligen mer naken ut när den inte hade grenar.


A Elin and a Clem


A Elin and a Gabbe


TOMTEN!!! =D


Marika är godispåseglad =D


Tomten och jag :'D


Barr on tha hightalker


Fin gran
som tappar väldigt mycket barr


Vacker och unik

Kommentarer
Postat av: Magda

Man bara måste älska hur du skriver xD "Idag gick jag upp jättetidigt. Det var jobbigt eftersom jag lade mig mindre tidigt." och "Jag kände mig som en styckmördare. Det var en befriande känsla. Elins mörka sidor." Haha du gav mig ett gott skratt här i min sömnlöshet :(

2010-01-11 @ 03:07:54
Postat av: Klara <3

Fin gran, haha!



Snälla var med i min tävling, det ända du behöver göra är att gissa hur mycket 5pund

är i svenska kronor.



http://klaralundiin.blogg.se/2010/january/draft-jan-9-2010.html#comment



2010-01-11 @ 16:00:24
URL: http://klaralundiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0