Aldrig för gammal för att leka i snön

Idag hade jag och syster bestämt att vi skulle åka pulka. Jag har inte varit ute i snön någonting trots att den legat vit på marken länge nu. Vi hade bestämt att vi skulle gå hemifrån typ tolv. Båda gick upp då HAHA! Tur att vi känner varandra. Vi tog det lugnt och åt lång frukost tillsammans. Strax före två lämnade vi huset med varsin halvt trasig pulka (det har blivit våldsamma åk de senaste åren och det känns inte värt att köpa nya). Vi gick till en backe i utkanten av en skog och åkte på i en och en halv timme typ. Den här gången blev det lyckat. Inte så de andra gångerna som misslyckades rejält. Jag länkar längst ned. Det var kul idag. Syster var feg och åkte som en tant. Vi var jättetrötta när vi kom hem. Vi myste med te och varma mackor. Pappa skulle storhandla mat men vi erbjöd oss att göra det istället, snälla som vi är.

Bilen var helt igenfrusen så det gick bara att öppna vänster bakdörr. Vi klättrade in och satte oss fram. Det gick smidigt.... någolunda. När vi kom fram gick det fortfarande inte att öppna dörrarna så vi fick klättra ut igen. Vi handlade och syster tappade bort inköpslistan. Fail. Vi klarade oss iallafall bra. När syster och jag handlar kan det slinka ned en och annan sak som inte står på listan. Till exempel Harry Potter och halvblodsprinsen råkade hamna i vagnen. Så kan det gå. Det får man räkna med. När vi skulle hem fick vi klättra in i bilen men alla varor däri samtidigt, eftersom bakluckan också var igenfrusen. Bensinmätaren var i botten också så vi kunde få bensinstopp var som helst! Hela vägen hem diskuterade så vart det skulle vara värst att få soppatorsk. Det hände inte iallafall som tur var.

Väl hemma igen gjorde pappa mat och bror och Carita kom på besök och åt med oss. Mamma kom hem från Värmland också. Det var en riktig familjemiddag. Efter middagen såg vi Forrest Gump! Nu har jag alltså sett den. Ja, den var bra. Mycket bra. Nu ska jag sova. Typiskt att det blir såhär sent hela tiden. Jag kan inte hjälpa det. Eller kan jag?

Misslyckade pulkaåkningar:
http://alfonx.blogg.se/2009/february/en-misslyckad-pulkakning-xd.html#comment
http://alfonx.blogg.se/2009/march/misslyckad-pulkaakning-nummer-2.html#comment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0