Stevie Wonder och jag kommer överens

Igår (ja, jag vet att jag skrev om förrigår igår... kan jag inte bara skriva om samma dag då det händer? tänker ni. Förlåt för det) hade vi konsert i skolan. Vi spelade ungefär två låtar per ensemble. Vi är fyra ensemblegrupper och så uppträdde artistarna med två låtar också. Vi var i en liten teatersal så bara 40 personer fick vara där samtidigt. Alltså var det bara skolan som kunde komma och titta. 12:10 började vi med att bära in alla saker och rigga upp inför spelningen. Vi hade soundcheck och repade igenom alla låtar lite grann. 15:45 var det konsertdags. De som egentligen skulle se var teatertvåorna och musikettorna. Musikettorna hade gått hem HAHA :( Ingen uppskattning här inte.

Utan någon som sjunger kan inte ensemblegrupperna spela. Tre sångare var borta! Det innebar att två ensemblegrupper inte kunde spela D: Det var fyra låtar som inte hade någon som sjöng till.. egentligen. Min lärare frågade mig om jag kunde ta en låt. Vi provade lite och det gick bra, så jag sjöng en av låtarna. Det var tre andra som tog de andra låtarna. Fett najs att det kunde lösa sig så bra. Dock stod vi med textpapper på scenen XD men jag försökte att titta dit så lite som möjligt! Vi hade ju inte tränat på låtarna förrän samma dag. Då får man inte ha för höga krav.

Jag sjöng bara Stevie Wonder-låtar! Jag sjöng "Signed, sealed, delivered I'm yours", "Sir Duke" och med den andra ensemblegruppen sjöng jag "Isn't She Lovely". Det gick bra iallafall! Alla var mycket duktiga! Det blev ju lite småfel här och där dock, men var gör det? Jag är väldigt nöjd. Det är så najs att vi har lite spelningar då och då, även om det bara är inför en liten publik.

Lite bilder ifrån tha play:

Mortal Kombat ........?


Hot stuff!


Artisterna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0