Två evenemang som var viktiga i mitt liv

Jag har inte skrivit om två saker som jag borde skriva om. Två saker som jag vill föreviga här på internet och kunna tänka tillbaka på ibland typ. Idag var jag på ett stort kurragömmalekande på IKEA. Över tusen pers, iklädda tomteluvor, samlades för att leka. Klockan 12:00 samlades man vid ingången. Vi gick igenom regler och utsåg letare. Jag och Emma anmälde oss som letare. Vi hade tänkt till ordentligt. Det är ju inte kul att ligga inträngd i en garderob i en timme. Vi var fem stycken som letade. Vi räknade i fem minuter sedan satte det igång. Det var askul! Riktigt riktigt roligt. I en timme sprang vi omkring och sökte röda tomteluvor. När den timmen hade gått skulle vi samlas nere vid ingången igen men jag hittade inte dit HAHA :( De hann börja nästan omgång innan jag kom ut. Mamma var också på IKEA så vi åkte hem. Det räckte med en omgång :)


Folket! Utmärkelsen var en tomteluva, såklart

I torsdags, den 4 februari, var jag på premiären av musikalen Singing In The Rain på Oscarsteatern. Skolan betalade. Egentligen skulle bara artistklassen ha gått (fett dåligt att dom får göra alla roliga saker D:) men sedan fick de biljetter över och jag och Natalie fick följa med på premiären =D FETT NAJS! Vi satt på första parkett, allra längst fram. Det var massa kändisar där, ehhheeehee.... Vi såg Rongedal (JAG ÄLSKAR RONGEDAL), Sarah Dawn Finer, Petra Mede, Meg Westergren och E.M.D-Mathias. Sedan var det lite Henrik Dorsin och Allan Svensson på scenen. Den var SKITBRA. Jag bara satt och log. Den var rolig, intressant, mysig och alla var jätteduktiga. Eftersom vi satt på första raden och musikalen heter Singing in the Rain så blev vi blöta. Jag längtar efter regnet nu. Det skulle vara mysigt.




Vågade inte fota med blixt därinne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0