Aprilskämten flödade inte precis

Vad är ett bra aprilskämt egentligen? Den tanken har snurrat runt i mitt huvud i sisådär en vecka. Ändå är jag missnöjd över det lilla resultatet jag kommit fram till. Bullerbyns ställa-om-klockan-i-skolan-skämtet var bra när det kom. Nu är det liksom för använt. Ett aprilskämt måste vara kul, den som blir lurad måste också tycker att det är kul OCH gå på det OCH på något sätt visa att personen gått på det. Till exempel som det andra Bullerby skämtet: Gå och plocka stenar på gården för att sälja dem. En sådan kraftansträngning är roligt. 

Det finns även en till fråga som cirkulerat omkring mellan mina öron. Vad räknas som ett aprilskämt? Man ska ju luras. Det är ju liksom grejen. En pruttkudde är inget lur, det är bara skoj (om man anser att pruttar är kul... det gör jag... ehhehe). Att sätta lappar på ryggen? Är det ett aprilskämt? Iochmed dessa frågor lurades jag inte alls i torsdags.. nästan. Jag gömde min systers bulle typ.. väldigt kul(?) Mest gick jag runt och aktade mig för att bli lurad. Det gick alldeles utmärkt. Jag blev bara utsatt för två lurisar. Ingen match för superparanoida Elin. Anledningen till att jag skriver om 1:a april den 3:e april är att jag helt enkelt lät bli datorn totalt i lördags. Duktigt av mig va?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

mitt skämt var bra. hah

2010-04-05 @ 21:42:49
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0