Sometimes words are hard to find. I'm looking for the perfect line

Det har varit en väldigt effektiv dag. Jag hade Historia på morgonen och vi var två personer av 25 som var på lektionen. Vi var fem tio minuter efter vi hade börjat. När vi slutade var vi tio. Jävla esteter. Ni förstör inte bara för er själva, utan också för andra när ni inte kommer. Jag börjar bli trött på det nu. Jag och Natalie jobbade med frågor om källkritik som skulle vara inlämnat för tre veckor sedan. Jag har iallafall lämnat in mitt flygblad nu! Läraren sa tillochmed att det var mycket bra. Det tackar jag för. Efter historielektionen var det Matte B som gällde och det första Matte B provet. Jag var lite nervös men jag svarade något på alla problem iallafall. Även VG-frågorna. Hur rätt det är får vi se sedan. Man får ju inte minuspoäng om man chansar.

Lunchen bestod av potatisbullar. Jag åt jättemånga! Efter lunchen panikövade jag på ensemblelåten "Drive my car" som är en Beatleslåt. Jag hade min ensemblelektion och för första gången sedan i fick nya ensemblegrupper så kändes det ganska bra. Det är ju ett framsteg. Kanske att det kan bli något lyckat detta år trots allt. Jag hoppas verkligen det. Efter ensemblelektionen vad jag dum i huvudet märkte jag nu. Jag spanade in mitt schema och insåg att jag hade Arrangering och komposotion efter ensemblen! Det visste jag inte. Jag kollade nämligen inte schemat och trodde att jag hade en timmes håltimme. JAG ÄR KNÄPP! Typiskt. Dock är det min enda oanmälda frånvaro och det är ju väldigt bra av mig tycker jag. Är lite besviken nu att jag missade den lektionen. Det är ju alltid så kul! Typiskt. ÅH! TYPISKT! Okej, det räcker nu. Jag får vara förbannad utan att skriva det.

Istället för att gå på lektionen som jag inte trodde att jag hade så gick jag till GameStop och tittade. Jag tänkte strida mot lite förväntningar och tittade på WoWspel. Har aldrig spelat WoW men jag låtsades läsa väldigt noga på fodralet och riktigt fundera på att köpa. Såklart gjorde jag inte det. Hade inte tänkte det liksom. Jag tittade när en 12årig grabb spelade Guitar Hero World Tour på Medium. Sedan spelade jag lite grann. Han tittade när jag spelade och blev lite impad tror jag. Han bah: "SPELA DEN! OCH den!" Hihi =D Sedan spelade vi tillsammans jag och 12åringen. Han spelade på Medium och jag på Hard. vi blev värsta polarna. Sedan skulle han dra, vi tog farväl, och jag spelade några låtar till innan jag TRODDE att jag hade min individuella sånglektion. Jag visste att jag hade en håltimme så jag gick tillbaka till skolan när den timmen hade gått. Då skulle jag ha min sånglektion om en timme. FAIL! men den eleven som skulle ha haft lektion då var sjuk så jag hade min lektion då istället och slutade en timme tidigare. Jag fattade inte hur jag kunde haft så fel förrän jag kollade schemat. FAIL! ÅH SÅ TYPISKT! Fast jag skulle ju sluta klaga.

Efter skolan drog jag, Natalie och Miranda in till Kulturhusetstan för att hämta våra biljetter till två obligatoriska föreställningar vi ska se på Stadsteatern i november och januari. Vanligtvis kan man hämta biljetterna i skolan men den kassan renoveras så man måste helt enkelt åka till stan. Lite segt men jag hade ju trevligt sällskap =D Vi hämtade ut biljetterna och chillade lite i Kulturhuset. Sedan drog vi till Donken och fikade. Fattiga studenter fikar på Donken XD Jag beställde en muffin(s) (asså vad heter muffins i singular!?) och killen i kassan gav mig en pommes frites XD Fail! men det löste sig ganska lätt eftersom det kostade lika mycket. Vi fick varsitt litet skratt också =D Vi fikade och sedan åkte vi hem. Tunnelbanechauffisen var en riktig hunk. Hähä. Vi åkte förbi Elintunnelbanevagnen och jag påpekade det helt hysterisk. Jag åkte hem och åt en pan pizza till (åt en till frukost också). Jag försökte beställa biljetter till olika föreställningar på Stadsteatern via internet men det funkar inte :O Jag ska snacka med läraren imorgon. Jag vill faktiskt se "Shopping & F***king" och "Vem är rädd för Reginia Wolf"! Det är de sista föreställningarna snart. Det stod på Internet att jag redan sett föreställningarna. Det har jag ju inte! Dålig stil. Jag lyssnar btw på Bryan Adams för tillfället. Mycket bra! Hans röst är så skööön =D Dags att avsluta efter fyra långa stycken. Fem är på tok för mycket. Nu ska jag äta ägg på min smörgås. Mmmmmmmm

Kommentarer
Postat av: Emilia

Sv; Gud! tack så jätte mycket :D

2009-09-18 @ 18:29:16
URL: http://emilianicklasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0