There is no business like showbiz

Igår kom jag försent trots att jag började 10:10. Det var matte och jag missade genomgången av något nytt mattebeigt (ja, det är ett ord) men antecknignarna fanns kvar på tavlan och jag fattade allt utan att fråga någon! JAG ÄGER PÅ MATTE JU! Det är dock inte kul att komma till skolan när man bara har kärnämnen hela dagen. TRÅKIGT! Jag tycker fortfarande att vi ska ha kärnämnen på förmiddagen och käraktärsämnen på eftermiddagen och tvärtom om. Då kan man längta till eftermiddagen eller leva på förmiddagen resten av dagen. Nu måste man liksom längta till nästa dag, vilket suger. Förresten är måndagen en lektion för lång. Det känns liksom färdigt när klockan är tre. Man orkar inte en sista vilket märks eftersom klassen är helt off XD Vi brukar få sluta tidiare men det fick vi inte igår. Imorgon har vi prov i svenska så alla pluggade till provet. Försökte iallafall. På engelskan spelade vi upp en scen. Vi var den enda gruppen av typ fyra som spelade upp våran scen som var uppgiften! Hej fina betyg! Hähä. Vi spelade upp Harry Potter! I första filmen när de sitter på tåget och Harry och Ron möts första gången fram till Dumbledore välkomnar alla typ! Jag spelade Professor Mcgonagall. Vi var faktiskt duktiga XD

Jag kom för sent till kören på grund av den där sista lektionen. Det är bara jobbig egentligen. JAG ÄLSKAR KÖREN! Det är underbart! Härlig stämning och vi äger fett asså XD Mitt i en låt började det stinka ASMYCKET från ingenstans XD Jag stod framme på scenen och var vakt och såg inte kören. När jag vände mig om nästa gång höll alla för näsan XD Det var askul XD Det stank verkligen asäckligt! Man kunde typ inte andas så alla gick ut. Eftersom vi hade mycket att öva så övade vi resten av övningen ute på gården. Det var mysigt!

Idag skulle vi ha haft prov i Ljudteknik men eftersom ingen hade pluggat till det har vi det nästa vecka istället. Läraren var inte det minsta upprörd. Hur många skolor har så va? Typiskt estetiskt. Vi hade kör med hela klassen. DET ÄR SÅ SJUKT KUL! Alla är så sööööta XD Finisar <3 Vi skulle sjunga "Kärlekens tid", "Seasons of Love" från RENT fast på svenska och körledaren glömde bort hur melodin gick på en rad. Tur att jag hade den svenska versionen på mobilen. Jag räddade helt enkelt körövningen idag XD Sedan sjöng vi en låt som heter typ "I paradisi", en afrikansk sång, som jag har sjungit i min kör så jag kunde redan den liksom :p Det var kul på Gehörs och musikläran också! Vi skulle klappa massa rytmer. Eller läraren klappade och vi skrev ned i noter. Jag hade alla rätt, kan jag skryta med 8) Det hade jag dock verkligen inte på provet från förra veckan. Failfailfail! Man glömmer verkligen under sommaren XD

Sista lektionen var Ljud-och ljusteknik, mitt individuella val! Vi skulle ha varit 12 pers men vi var fyra XD Fail. Det var kul iallafall! Läraren introducerade bara för oss men ändå. Han snackade om hur många man kunde döda med ett vanligt eluttag. 200 pers kan man döda, bara så ni vet. Det lyssnade jag uppmärksamt på. Kevin tyckte att en enbuske såg ut som en DNAsträng. Det var ju också lite speciellt. Nu ska jag plugga till svenskaprovet om grekiska gudar en snabbis innan jag somnar. Varför gör jag alltid allt i sista minuten? Så typiskt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0