Min födelsedag

Jag fick frulle på sängen klockan sju! Jag ville att hela familjen skulle gratta mig så jag fick ta den smällen. Efter att ha ätit och borstat tänderna somnade jag lätt om. Jag fick min älskade film! Överst på önskelistan! FILMEN A WALK TO REMEMBER äger jag numera. WOHOO! Den är så sjuuuuukt bra. Ville se den ikväll men ingen kunde se den med mig. Vi kommer antagligen att se den i helgen och jag klarar inte två känslomässiga utbrott från samma film samma vecka XD Det tar på alldeles för mycket krafter. Jag får helt enkelt hålla mig till helgen. Jag fick även filmen "I taket lyser stjärnorna" och Takidas nya skiva. UNDERBART =D Jag gick upp halv tolv men blev väckt flera gånger av att mobilen plingade till. Jag kände mig sååå omtyckt! Klockan tre begav jag mig till tandläkaren. Jag hade början till hål i flera tänder längst bak. Typiskt! Jag får blir noggrannare att borsta bak helt enkelt. I övrigt hade jag inte ens någon liten tandsten, så det var ju bra.

Efter mitt tandläkarbesök mötte jag min syster och vi tog tunnelbanan till stan. Vi skulle se "Vem är rädd för Virginia Woolf?" på Stadsteatern. Sista föreställningen är imorgon och då kunde jag inte. Jag ville så gärna se den teatern så jag fick offra familjemiddagen. Den sker imorgon istället. Jag har försökt beställt biljetter till den pjäsen hela veckan men det har inte gått. Eftersom mitt gymnasium samarbetar med Stadsteatern kan vi gå på alla pjäser, som stadsteatern spelar, gratis. Det är härligt men det har inte funkat! Jag fick köpa en biljett och betala för den. När jag kom till Stadsteatern pratade jag med en kvinna i biljettkassan och fick tillbaka pengarna. Det var ju trevligt! Pjäsen var lite konstig. Den var inte så riktad till min målgrupp. Mer riktad till föräldrar, tycker jag nog. Slutet fattade jag inte XD men jag ångrar ändå inte att jag gick på pjäsen. Jag har bestämt mig för att gå på pjäser så fort jag får tid över. Det är ju värsta chansen nu att se massor med pjäser nu när jag kan gå gratis. Bara det löser sig med beställningen ordentligt.

Jag och syster köpte varsin MER efter teatern och åkte hem. Hemma blev man bemött av en mumsig tårta och CHOKLADBOLLAR! Jag blev överlycklig! Vi bakar sällan i vår familj men mamma hade gjort chokladbollar som vi älskar så mycket. Det var så länge sen. Jag åt alldeles för många XD Pappa hade även köpt Ben and Jerrys men vi blev för mätta efter tårta och chokladbollarna så vi sparade glassen. Det var riktigt mysigt! Nu ska jag strac sova. Även fast jag har lov så har jag ett stort genrep imorgon. På fredag har vi vår musikal! SHIET! Det ska bli awsm. Det stora genrepet kommer pågå mellan klockan 17 och 22. Jisses vad slut vi kommer att vara. På fredag kommer också min mormor, min moster och hennes pojkvän som alla är från Värmland. Det ska bli trevligt =D Min mamma kommer ju ursprungligen ifrån Värmland. Självklart kommer de att titta på vår musikal. Jag har faktiskt 12 stycken personer som kommer bara för att jag är med i den. Det är fler än det brukar vara. DET SKA BLI SÅ KUL =D men nu ska jag försöka sova. Jag fyller inte år längre. Klockan är över tolv.

Jag måste förresten berätta att 17:15, då jag var "färdigfödd" för 17 år sedan så köpte jag en korv idag XD Det tyckte jag var roligt.


Min födelsedagstårta! Fräsch och fruktig. Jag kände inte för något gräddigt


Mammas älskade hemrullade chokladbollar <3


Födelsedagsbarnet och födelsedagsbarnets mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0