Lördagen på onsdagen

I lördags var mötte jag Stoffe och Kenti i Tumba klockan tolv (Klockan tolv på en lördag JAG VET HELT SJUKT) och när jag skulle ta bussen dit glömde jag att det var lördag. Detta innebar att jag glömde att bussarna bara gick en gång i timmen istället för varje kvart. Toppen. Jag exprimenterade lite iallafall och lyckades konstigt nog hinna fram till tolv ändå, fast jag fick byta buss och hålla på. Snacka om tur! När vi hälsat artigt på varandra begav vi oss mot tåget och åkte mot Märsta. Stoffe skulle byta sitt busskort mot ett pluskort men det kunde man inte göra i Tumba så vi fick åka till Huddinge istället XD Sedan tog vi tåget efter och fortsatte mot Märsta. Vi åkte heeeela långa vägen till slutstationen, alltså Märsta. Det är lite coolt att passera stationer man aldrig hört talas om! Vi passerade Upplands Väsby och gissa vad!? DET FINNS EN MARABOUFABRIK DÄR! Jag dog typ. Undrar om man kan åka på ett studiebesök. Kan ju berätta för dem att jag är en STOR konsument! Glömde dock fota när jag åkte förbi. Fail på mig.

Märsta var förresten ett öde ställe. Kanske för att det är slutstationen? Vi hittade en ICA och en Pressbyrå. Kollade runt lite och sedan åkte vi tillbaka XD Även fast Maraboufabriken var nära Märsta var chokladen inte billigare där. Dåligt. Riktigt dåligt. Tåget rullade in till Stockholms central och där klev vi av. Jag tror att vi åt då på en gång XD Vi åt på Max. Spännande. Sedan gick vi på toa XD Tyckte att det var viktigt att ha med. Sedan satte vi oss i Kulturhuset och tittade ned på folket runt omkring plattan. Där bytte vi skor också. Vi alla hade samma storlek. Förnedrande för mig. Stoffe satte ett Hello Kitty-plåster på näsan XD Vi kollade i typ spelbutiker också (nördbutiker host host). Inte för att jag insisterade på att gå in där precis. Vi kollade Bengans cdbutik och jag hittade en Switchfootgrej! Coolt. Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att gå, fortfarande i varandras skor, en lång bit till en RIKTIG nördbutik. Jag ÄLSKAR den! Väldigt humoristisk. Vi tog tåget till Tumba igen sen och hoppade runt där tills bussarna kom och vi åkte hem. Mysig dag!


OMG!




I Märsta får man inte ens ha mobilen på (ett öde samhälle)




Ganska uppenbart vart vi åt


Vi var i en kyrka också! Det glömde jag nämna. Kornig bild eftersom jag inte ville fota med blixt



Här sitter det folk och ber XD Folk som är väääääääädligt okyrkliga


Kulturhuset


Sju fötter XD Reagerade inte ens på att det gick förbi någon så jag var jättechockad över att det var en fot till på bilden XD


Kenti sitter på ett konstverk


Kenti och Stoffe!
Random pict på bron över till Gamla stan




På tåget tillbaka till Tumba och den sista bilden


Kommentarer
Postat av: Magda

Asså HAHAHAHAHAH plåstret! xD

2009-09-04 @ 15:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0