Johamn Wolfgang von Goethe

Förgäves sträcker jag på morgonen ut armarna efter honom, när jag vaknar upp ur tunga drömmar. Förgäves söker jag honom om natten i min bädd, när en lycklig, oskyldig dröm gäckat mig. Jag satt bredvid honom på ängen, höll hans hand i min och betäckte den med tusen kyssar. Ack, när jag ännu halvsovande famlar efter honom och därvid vaknar. En ström av tårar bryter fram ur mitt beklämda hjärta, och jag gråter mig tröstlös in i en dunkel framtid...........

Nej, älsklingar. Oroa er inte. Texten var bara vääääldigt vacker. Visst? Ett utdrag från en text vi fick i svenskan.

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: HHAHAHA kuuligt XD :P

2009-10-01 @ 01:52:07
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0