Jag ska bli gitarrgud hade jag tänkt

Mitt individuella val-problem har kanske löst sig. Iallafall till hälften. Jag ville gärna ta gitarr för nybörjare men då kunde man inte ha gitarr som biinstrument i trean (man får välja till ett intrument förutom sitt huvudinstrument (sång för mig)). Anledningen till att man inte kan gå båda kurserna är för att det är samma kurs. Gitarr nivå A. Jag klagade över det och då sa gitarrlärare som har den kursen att jag kunde välja gitarr för nybörjare ändå. Sedan kunde jag läsa kurs B på mitt biinstrument. Det blir tydligen tufft, eftersom man bara har 15 minuters lektion i veckan på sitt biinstrument istället för 45 minuter som man har på sitt huvudinstrument. Gitarrläraren sade att han trodde att jag skulle klara det. Han tror på mig :'D

Dock vet jag inte om jag tror på mig. Jag har aldrig spelat gitarr. Tänk om jag liksom inte kan lära mig. Det tar hundra år för mig att byta ackord. Jag har dock inte övat så mycket. Jag sade att jag skulle fundera på saken. Det skulle vara såååååååå awsome om jag klarade det. Jag vill kunna spela bra! Jättebra tillochmed, men tänk om jag inte klarar det.... Jag borde iallafall försöka lära mig. Jag kan kanske prova kursen och se hur det funkar. Dock finns det ett till problem. Man ska välja 100 poäng till individuellt val. Gitarrkursen är bara 50 poäng. Alltså måste jag hitta en till kurs av de där tråkiga som finns. Typiskt!

Kommentarer
Postat av: Mika

PROVA!! Man vet inte något förrens man testat...



kan du välja till psykologi? gör det! Det är det absolut roligaste som finns!! :D

2009-10-02 @ 22:30:56
URL: http://talkative.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Det tar hundra år för mig att byta ackord med. Och jag ahr ändå spelat några år. Nä, jag satstar på pianot istället. :P

2009-10-04 @ 13:53:59
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0