Jag kommer alltid att vara ett barn

Idag vaknade jag av att mamma kom in i mitt rum och satte på min Tutti Frutti cdskiva. Vilken nostalgi! Tydligen skulle hon som gjort den cdn ha en liten konsert i Salem klockan 16:00. Lätt att jag hänger på, tänkte jag! När jag var liten, kanske 7 år? Då började jag i kören jag går i, fast i det lägsta åldersgruppen. Då hade vi en föreställning med sångerna från Tutti Frutti skivan. Magdalena, som började i kören samtidigt som mig, hade den skivan så brorsan brände den till mig. Nu lyssnade jag på den i den timmen jag hade på mig att göra mig iordning inför Salemsbesöket. Min favoritlåt på den skivan var Kiwisången. Den äger FETT asså XD Hon som skrivit sångerna på Tutti Frutti-skivan heter Gullan Bonemark. Hon har skrivit "Vad du är söt min kära lilla ponny" och "Sudda sudda sudda sudda bort din sura min". Vilken legend!

Jag och mamma var lätt de mest engagerade i den bakre delen av salen. Vi gjorde alla rörelse och sjöng med av bästa förmåga. Det var najs. Jag har Gullans autograf i min sångbok. Det är coolt. Vi sjöng barnsånger hela vägen tillbaka hem. Vi svängde in på ICA MAXI och köpte hårfärg. Det blev även lite andra saker som vi egentligen inte behöver. Så går det när man går igenom en matbutik. Alltid hittar man något som inte stod på listan. När vi kom hem åt vi middag och sedan tonade jag mitt hår alldeles själv. Det blev faktiskt bra. Än så länge har jag inte hittat några större misstag. Jag har ätit melon och tittat på Ensam mamma söker. Det är ju gulligt. Nu känner jag mig färdigskriven för idag. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0