Jag som behöver sova egentligen

Igårkväll tittade jag på mitt schema på internet en snabbis. Då upptäckte jag något hemskt! Hela schemat var omgjort! Jag visste att det skulle bli omgjort för att få alla håltimmar kortare men mina blev bara längre! Kanske för att mitt schema var bra först :( Jag hade fått en ny individuell sånglektionstid! Istället för torsdag eftermiddag skulle jag nu ha 9:15 på måndagen! Min måndagssovmorgon försvann D: Dessutom visste jag ju inte att jag hade sång då, så jag var inte lika förberedd som jag brukar. Typiskt! Dessutom försvann min tidiga helg. Jag slutade 11:20 på fredagar. Nu slutar jag 14:50! Inte så farligt sent kanske men JAG HAR TRE TIMMARS HÅLTIMME! Dom har inte satt in något annat mellan 11:20 och 14:20 så jag kommer att få roa mig på egen hand i TRE TIMMAR. PÅ EN FREDAG! Dö.

Jag kom föresent imorse till min sångis eftersom jag glömde busskortet hemma. Dum som jag är glömmer jag att lägga ned busskortet i väskan igen efter min lilla rundtur i söndags. Dessutom skulle jag tydligen inte ha sånglektion denna måndag ändå. Schemat skulle tydligen börja gälla från och med eftermiddagen. Någon hade alltså tänkt att Elin inte skulle få ha någon sånglektion den här veckan. Så elakt! Dock var min lärare Frida så snäll att hon gav mig min tid iallafall =D Det kändes faktiskt bra. Jag hade matte, då jag mest satt och skrattade att alla runt omkring. Kevin oh Jessie gjorde egna tal.
Kevin: "Det där talet var SVÅÅÅÅRT"
Jessie: "JA! Man fick typ träningsvärk i huvudet"
Myes.

Efter skolan blev det så sent att jag skulle komma försent till kören. Mamma och pappa hämtade mig därför vid tunnelbanan med lite mat och skjutsade mig dit. Sedan åkte de på bio. Kören var mycket trevlig! Vi började med julsånger. Två nya sånger vi aldrig sjungit förut och en som vi sjungit på en julkonsert för ungefär tre år sedan typ. Idag är det, om fyra dagar, ett år sedan vi var i Tyskland! Det känns inte som det. Tyskland var underbart <3 På lördag, på FN-dagen, ska jag vara med på en konsert i Konserthuset med Triple & Touch och Tomas Ledin bland annat. Coolt va? Jag kommer uppträda med dom. Det ger lite status faktiskt. När jag ändå berättar om coola saker jag gjort kan jag även tillägga att jag har sjungit med Robert Wells på en Rädda Barnen gala. Det gick på tv. Jag har även sjungit för kungen och drottningen iallafall fem gånger. Det kan vara mer. Autograf? Jag ska höra med min agent.

Imorgon ska jag upp 05:45. Varför? Biljetter till De tre musketörerna släpps. Jag har redan sett den musikalen men jag MÅSTE se den igen! Biljetterna tar slut på en gång, så därför samlas familjen framför datorn så tidigt. Det är SÅ VÄRT att se den teatern! SÅ BRA. Typ bästa upplevelsen i mitt liv? Iallafall topp tre. Nu ska jag avsluta. Jag ska ju upp tidigt som sagt. FÖRRESTEN! Jag fick en ny vän idag. På tunnelbanan kom det fram en engelsktalande man och började snacka. Det var najs. Jag fick numret. Myes. Det gjorde min förmiddag asså. Sedan blev ju eftermiddagen skit ändå...


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Fan va synd att de pillade om hela schemat :(

Sånt kan verkligen sabba... :(



SV: Tack gulledu!

2009-10-20 @ 20:20:27
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0