En ensam lördagskväll

Mina föräldrar ska över till grannen på middag. Syster ska fira sin kompis födelsedag. Jag har hjälpt alla med att sätta på armband och halsband, välja kläder och slå in paket. Så duktig är jag. Det blir en ensam lördagskväll för mig men det blir skönt. Vi har tonvis med godis hemma och en massa filmer att se. Jag kan säkert roa mig på egen hand. Min lasange står i ugnen. Nu gick precis päronen. Syrran drar säker också snart. Då blir det bara jag, godiset och The Island.

Jag sov till fyra idag. Det skulle jag inte ha gjort egentligen. Jag skulle ha badat i Sydpoolen! Helt gratis! Och så skulle jag ha käkat hamburgare efteråt! Helt gratis! Men något kom ivägen. Något väldigt irriterande. Jag var så jävla arg igår. Jag låg på golv och gjorde fåniga treåringljud. Det får man göra när man är yngsta barnet. Nu är min lasange klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0