Tänk om vädret kunde vara såhär hela sommaren

Nu är jag precis hemkommen ifrån Marie :D Nej, det är jag inte. Det var bara vad jag hade tänkt skriva för fem timmar sedan då jag skulle ha bloggat egentligen. DÅ var jag precis hemkommen. Nu är jag bara hemkommen. Iallafall har det varit sjukt trevligt! Jag hade en fet och ful väska med mig som är minst 10 år gammal.. men den är perfekt för en övernattning. Kanske borde skaffa en annan väska. Tar det på nästa shoppingrunda. Marie mötte mig på slutstationen och jag lärde mig att hitta hem till henne därifrån. Mitt lokalsinne är inte det bästa. Nu hittar jag iallafall. Vi åt god mat utomhus. Är det så att mat smakar bättre ute eller var maten bara sjukt god? Kompinationen tror jag. Efter maten och efterrätten (ehhehehehehe *happy face*) så såg jag äntligen TWILIGHT! Jag har sett Twilight! Det känns lite overkligt. Ja, den var sjukt bra men det finns fortfarande bättre filmer. Jag vill läsa böckerna anyway. Vi såg filmen på datorn utan text. Jag fattade det mesta men kommer nog att fatta ännu mer ifall jag ser den med text nästa gång. Det blir lätt en nästa gång!

Efter filmen bestämde vi oss för att kolla läget vid en majbrasa så vi gick dit. Klockan var runt åtta. Vi mötte nattvandrare och massa fulla tolvåringar. Jag blir så sur när jag ser hur människor som bara räcker mig upp till armbågen knappt kan gå. Det är ju hemskt! Iallafall så var vi vid brasan i kanske två timmar. Vi studerade eld och Marie berättade om alla människor hon kände igen. I princip alla XD Vi åkte karusell också. En snurrig en. Virvelvinden tror jag att den heter. Det kostade hela 35 spänn att åka en gång. Hejdå pengar. Vi fick stå i kö i typ en halvtimme XD Jag var kissnödig och det var kallt. Inte så kul fram tills karusellmannen startade om karusellen så att alla skulle få snurra. Hej Gkraft! Det var underbart! När karusellen stannat snurrade fortfarande vår vagn länge efteråt. När vi gick ur fick vi övertyga alla om att vi var fullt nyktra. För det var vi! Hela tiden.

Det var lite läskigt att gå hem. Valborg är värsta tonårsfylledagen tydligen. USCH! Vi mötte några ungdomar som sprang runt. Vi mötte polisbilar också... och nattvandrare igen. Det gick bra att gå hem iallafall. Vi kom hem ordentligt utan men för livet. Dock hände något som jag kommer minnas ett tag. Inte värsta grejen precis men jag hade en granne i samma ålder från att jag föddes till ungefär årskurs ett. Vi sågs några gånger efter det men jag har iallafall inte sett honom sedan fyran. Han flyttade till området där Marie bor och de gick i samma klass upp till nian. Vi mötte honom och hans kompisar/Maries gamla klasskompisar. Jag har alltid undrat lite vad som hände med honom. Hur han ser ut och sådär. Jag fick se. Tyvärr var han full. Kanske för att det var just Valborg, eller så var det ingen big deal. Det var bara helg. Iallafall så vet jag hur han ser ut nu. Jag snackade inte med honom, han kände nog inte igen mig. Vi gick bara förbi nämligen. Jaja...

Vi kom hem och var sjukt trötta. Vi såg "Shriek if you know what I did last Friday the 13th". En parodi på skräckfilmer för er som inte visst det. Det var lite kul, men jag var för trött. Jag orkade liksom inte skratta alla gånger även om det var kul. I slutet orkade jag knappt hålla ögonen öppna men jag ansträngde mig. Så fort filmen var slut kröp vi ned i Maries mammas säng. Vi sade inte ens godnatt. Jag somnade nästan på en gång trorts att det var tänt i hallen och dörren var öppen. Trots att klockan på väggen tickade vääääldigt högt. Jag sov gott hela natten fram tills Maries mamma ringde klockan åtta. Maries ringsignal är inte skojig att vakna till.

Vi gick upp runt elva tror jag. Tittade inte så mycket på klockan. Vi åt frukost och sedan hoppade vi studsmatta! WOHOO! Det var sjukt kul att hoppa första hoppen på en studsmatta iår. Som sagt, första hoppen. Efter inte alls lång tid blev vi trötta och lade oss på studsmattan. Vi pratade lite och sedan hoppade vi LITE till. Vi hörde sång från en park en kort bit bort så vi gick dit. Det var typ Socialdemokraterna som höll tal och sådär XD Vi satte oss och lyssnade bara för att. Efter det hoppade vi lite till och jag fick mjölksyra i benen. Inte najs. Jag har ju ingen kondition alls. Jag måste verkligen träna upp den + få lite mer muskler i övrigt. Det är ju faktiskt sommarsäsong nu/snart. Antagligen blir det ingen träning. Jag har ingen motivation. Whatever... Maries mamma kom hem och hade köpt chokladtoppar. Jag tog två precis efter att jag sade att jag skulle börja träna. Elin i ett nötskal.

Vi åt lunch ute och jag satt med ena sidan mot solen och andra i skuggan. Det kändes verkligen skillnad när man kände på armarna. Det var ostkaka + bär + glass till efterrätt! MUMS! Jag har inte ätit ostkaka på typ fem år säkert. Efter ostkakeätandet och några kvartars njutning i solen gick jag upp och packade mina saker. Sedan "spelade" vi Hangman på Maries high tech ipod i typ väldigt många timmar XD men det var kul ju! Vi tittade lite på tv också. Sedan ringde mamma och tyckte att jag skulle komma hem typ. Vi kollade bussar och insåg att en gick om ungefär fem minuter så vi sprang  snabbt iväg och missade bussen... Vi gick tillbaka eftersom nästa buss gick en timme senare. Vi tittade på Ica Age 2 och jag tog sedan nästa buss. På väg kom det några idioter och snodde nyckeln till bussen och sprang iväg med den. Borta. Det var dock bara nyckeln man låser bussen med så jag kunde ändå fortsätta åka buss och låtsas som att ingenting hade hänt. Marie och jag fick förresten hjälpa busschauffören att låsa upp bussen.

När jag kom hem såg jag på tv och sedan satte jag mig här. Här sitter jag än. Jag har haft det trevligt vid datorn anyway. Tog inga bilder från helgen med Marie tyvärr. Imorgon ska jag hem till Åsa och käka tårta :D Prinsen min fyller nämligen år 6 maj :D Vi kommer antagligen att hoppa studsmatta då också. Wohoo! Nu är jag ju uppvärmd... ? På söndag ska jag få diplom för att jag gått en ledarkurs. Jag fick förresten inget sommarjobb. Det innebär att jag kommer vara fattig hela sommaren. Fy så deprimerande! Detta blev ett sjukt långt inlägg. Hoppas inte att någon kände sig tvungen att läsa. Nu ska jag slå in ett paket till en födelsedagsprins och sedan ska jag sova.


Lol på Christoffer btw

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Tro mig, twilight böckerna är MYCKET bättre än filmen. Filmen är skit skit skit.



Sv: Tack så mycket för din kommentar. Blev jätteglad av någon konstig anledning. =)

2009-05-03 @ 01:14:07
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: FIRRE

hahah, alltid lika charmig lilla stoffe :P :)

2009-05-03 @ 12:45:23
Postat av: JOSEPHINE

Vad kul att du tycker det :D Tack!

2009-05-05 @ 15:34:16
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: sandra

haha lol på msn chatten xD

2009-05-05 @ 18:18:59
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0